Karø GOLDT
  • VIDEO + Contact
  • FOTO
  • ABOUT
  • NEWS
  • Views on Exibitions, Screenings and Live Acts
  • TEXT

"Meine Filme sind nicht virtuell. Sie zeigen Tatsachen."
("Filme Malen Musik" von Karø Goldt in: Diagonale Materialien # 030  DIAGONALE – Forum österreichischer Film 2007, german)
goldt_über_goldt.pdf

"Abstraction as sublimation: What Karø Goldt’s subrosa demonstrates is how the complexity of an image can be greatly increased by a simple act of reduction or abstraction."
(Copyright: Christian Höller / sixpackfilm 2004, german, english, french)
goldt_subrosa_von_christian_höller.pdf


"Karø Goldt has constructed such a telescope in the darkness of the experienced – and read – moment. It is worth taking repeated glances through this mysterious telescope of nearness."
Copyright: Thomas Macho, aus "OHNE TITEL" Text in "InterView" Künstlerbuch von Goldt im VfmK, Wien 2018, english, german
goldt_ohne_titel_von_thomas_macho_in_interview__e.pdf

goldt_ohne_titel_von_thomas_macho_in_interview_de.pdf



"Diese ständige Neuorganisation und Neuformierung ist ein wesentlicher Teil des Bilduniversums, das Karø Goldt im Medienturm in Graz präsentiert: ein Reflexionsraum über mögliche Formen gegenwärtiger Bilder."
(Copyright Reinhard Braun / Text zur Ausstellung von K. Goldt im Medienturm / Steirischer Herbst 2003:
Der Widerstand der Bilder. Die Foto-Filme von Karø Goldt, german)
goldt_der_widerstand_der_bilder_von_reinhard_braun.pdf



"This continuous reorganization and restructuring is a crucial part of the image universe presented by Karø Goldt at the Medienturm in Graz: a reflection space upon possible forms of contemporary images."goldt_the_resistance_of_images_by_r._braun.pdf
(Copyright Reinhard Braun / Exhibition K. Goldt at  Medienturm, Graz / Steirischer Herbst 2003:
The Resistance of Images - The photo films by Karø Goldt, german)


"The border between perception and imagination becomes indistinct."
(Copyright: Isabella Reicher / sixpackfilm 2004, german, english, french)
goldt_solo_mit_chor_von_isabella_reicher.pdf



"Such an open approach to reading leads not only into the inner world of the viewer, but also leads to the recognition that, in photography, what is visible and what can be expressed exist in a state of tension. Karø Goldt makes it productive."
(Copyright: Maren Lübbke-Tidow, aus:
Zwischensichten - Zur Wandelbarkeit der visuellen Erscheinungen in Karø Goldts Bild- / Textapparat
im Künstlerbuch "Inter View", VfmK 2018, german english)
goldt_interview_von_lübbke-tidow__en.pdf

goldt_interview_von_lübbke-tidow__de.pdf




"Es ist, als ob in einer Parallelwelt, die ausschließlich akustische Existenzen zuläßt, eine Paraphrase auf die Welt des Bildes sich artikuliert."
(Aus: Kontinuität, Tendenz, Kontingenz. Zu einigen Farben-Filmen von Karø Goldt. Copyright Prof. Dr. Marc Ries 2004, german)
goldt_kontinuität_tendenz_kontingenz_von_dr._marc_ries.pdf


"What the picture hides is told by the music, which apparently contrasts starkly with the visual abstraction. Film music in the truest sense of the word plays throughout été, a classic score with orchestral instruments creates an emotional space-thoroughly romantic and full of melancholy, it evokes narrative associations."
(Copyright: Andrea Pollach / sixpackfilm 2007, german, english)
goldt_été_von_andrea_pollach.pdf


"Karø Goldts grafisch bemerkenswerte Videos basieren auf experimentellen und digital manipulierten Fotoabzügen, die durch Animation zu verstörend schönen, visuellen Kompositionen werden: formal minimalistisch, sinnlich intensiv."
(Copyright André Eckert: Farbräume – Fotofilme / Motorenhalle Dresden 2009, german)
goldt_farbräume_fotofilme_von_frank_eckart.pdf




"The video relates strong feelings and at the same time their loss and fleetingness. In this very personal work, Karø Goldt shows a great deal of courage: the openly romantic meets lyrical symbolism. LOST is a love film. Simple, beautiful, and moving."
(Copyright: Norbert Pfaffenbichler / sixpackfilm 2004, german, english, french)
goldt_lost_von_norbert_pfaffenbichler.pdf



"Ich verstehe das so: Goldt muß mittels Kamera die Wirklichkeit intensiver machen, damit sie sich „subjektiv“, als jener besondere Mensch, als der sie selbst existiert, überzeugen kann von der Existenz einer Wirklichkeit, die es außer ihr gibt, die aber nicht zuletzt sie selbst umfaßt."

"When I asked Karø Goldt the almost naively simple question as to of why she practicised photography, her reply was both astonishing and complicated. Photography, she said served her as a means of making reality „more real“. My impression was that she perceived this maxim in even more radical terms for herself. It seemed to me as if her pictures were proof that reality actually exists, that – as venerable philosophy has it – something is and not nothing."
(Copyright Dr. Franz Schuh - Camera Austria Nr 76 / 2001, DIE WELT IM GANZEN IST UNSCHARF
Zu den Photographien der Karø Goldt, german)
goldt_die_welt_im_ganzen_ist_unscharf_von_dr._franz_schuh.pdf

goldt_the_world_as_a_whole_is_out_of_focus_by_dr._schuh_ca_e.pdf


"The work uses this radical reduction to create an enormous amount of tension."

(Copyright: Norbert Pfaffenbichler / sixpackfilm 2001, german, english)
goldt_ilox_von__n._pfaffenbichler.pdf



"In den Fotofilmen Goldts ist ihr Interesse an Malerei - das auch den Ausgangspunkt ihres künstlerischen Tuns markiert - deutlich spürbar. Denn mit der digitalen Bearbeitung fotografischen Materials zu Fotofilmen gelingt ihr die Öffnung von Farbräumen, die an das sphärische Farben- und teilweise auch Formenvokabular von Marc Rothko denken lassen."
(Copyright MAREN LÜBBKE-TIDOW, Mai 2003 zur Atelierausstellung in der Burgstrasse, Berlin, german)
fotofilme_goldt_von_maren_lübbke-tidow.pdf



"Karø Goldts künstlerische Methodik nähert sich mit den Mitteln der Fotografie und des Films der Frage nach dem Bildhaften und der Zeit."
(Text zu den Videos KOALA + florigen in der Ausstellung „Pop Up!“ 2009, Copyright Dr. Brigitte Franzen -
Ludwig Forum für Internationale Kunst, Aachen, german)
goldt_koala_und_florigen_von_dr._brigitte_franzen.pdf

"Goldt brings us is a fresh way of using a reference list, itself an interesting challenge to one who, like me, has become accustomed to the conventions of the academic world."

Prof. Dr. Dr. Ranulph Glanville
goldt_i_asked_karoe_goldt_by_prof_dr_dr_ranulph_glanville.pdf

 
"The use of colors, some of which cover the image’s surface evenly, some of which are frayed at the edges, is evocative of the medium of painting, especially Color Field Painting and its adherents Mark Rothko and Barnett Newman. In falcon too abstraction is not employed to produce geometric shapes but as a diversion to colored spaces and their transcendent quality."
(Copyright: Claudia Slanar / sixpackfilm 2003, german, english, french)
goldt_falcon_von_claudia_slanar.pdf


Picture
Picture
Proudly powered by Weebly
  • VIDEO + Contact
  • FOTO
  • ABOUT
  • NEWS
  • Views on Exibitions, Screenings and Live Acts
  • TEXT